Kralupská rafinérie je od roku 2001 komplexní konverzní rafinérií s moderní jednotkou fluidního katalytického krakování (FCC), kterou byla rozvinuta původní hydroskimmingová rafinérie o kapacitě zpracování 3,3 milionu tun ropy ročně. Existence jednotky MTBE zajišťuje možnost vyrábět vysokooktanové bezolovnaté benziny. Zařízení realizovaná v rámci programu „Čistá paliva” umožňují vyrábět nízkosirné až bezsirné pohonné hmoty. Kralupská rafinérie je výrobcem leteckého petroleje JET A1, který se používá na mezinárodním Letišti Václava Havla Praha.
Kralupská rafinérie zpracovává nízkosirné ropy přepravované ropovodem IKL / TAL z Terstu přes Vohburg do Nelahozevsi a moravské ropy dopravované ropovodem Družba. Hlavní expediční cestou automobilových benzínů a motorové nafty z kralupské rafinérie jsou autocisterny, dále se využívají železniční cisterny, méně produktovodní přeprava. Kralupská rafinérie je řízena z moderního velínu a velká pozornost se věnuje zajištění bezpečného a šetrného provozování rafinérského zařízení s ohledem na životní prostředí.
Historie rafinérie v Kralupech nad Vltavou1901–1945 ... Působení tzv. kralupské petrolejky, která byla zničena náletem v roce 1945 a jejíž provoz pak nebyl obnoven
1964 ... Státní rozhodnutí o výstavbě rafinérie Střední Čechy
1969 ... Zahájení výstavby Nové rafinérie Kralupy (NRK) v areálu s. p. Kaučuk
1975 ... Zahájení provozu hydroskimmingové rafinérie NRK
1981 ... Výstavba a zahájení provozu jednotky MTBE
1997 ... Zahájení provozu jednotky izomerace
2001 ... Zahájení provozu komplexu FCC
2005 ... Zahájení provozu jednotky dělení FCC benzínu
2006 ... Výstavba stáčecího, skladovacího a mísícícho zařízení pro výrobu biopaliv
2007 ... Zahájení provozu jednotky selektivní hydrogenace krakových benzinů
2018 ... Do provozu uvedena zrekonstruovaná čistírna odpadních vod